همه‌ی ما حداقل چند بار اسم این نرم‌افزار را در تمام زندگی‌مان شنیده‌ایم. بعضی ما دقیقاً می‌دانیم چیست. بعضی دیگر در حد شوخی با عکس‌های تقلبی نام آن را برده‌ایم. اما اگر همین‌الان به شما حقیقت مهمی را در این مورد بگویم، قطعاً بعدازاین هرگز به چشم شوخی آن را نخواهی دید. حقیقت مهم این است که فتوشاپ می‌تواند سرنوشت فرزندت را تغییر دهد.

جهان امروز جهان کامپیوترهاست. همه‌ی ما می‌دانیم که کامپیوتر دیگر یک مانیتور بزرگ با کیس و موس و باقی مخلفات نیست. الان اکثر وسایلی که در طول روز با آنها کار می‌کنیم هرکدام به‌نوعی کامپیوتر هستند. از سیستم پخش موسیقی اتومبیل بگیر تا دستگاه‌های کارت‌خوان و ATM  گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و… طبیعی است که در جهانی تا این حد دیجیتال، کارکرد کامپیوترها حرف اول را بزند. منظور از کارکرد کامپیوترها، شیوه‌های کارکردن با آنها است.

هوش مصنوعی در حال انجام همه‌ی کارها است. بیشتر شغل‌های دهه‌های قبل از بین رفته است. شغل‌ها مدرن شده‌اند. در این میان کسی که کار با برنامه‌های کاربردی رایانه را آموزش ببیند، شغل و درآمد تضمینی خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین و مشهورترین این برنامه‌ها”فتوشاپ” است. اگر فتوشاپ از سن کودکی یا نوجوانی به فرزند شما آموزش داده شود چه آینده‌ای پیشروی او است؟

اهمیت آموزش فتوشاپ به کودک و نوجوان

“دانش روز” همان چیزی است که می‌تواند آینده‌ی فرزند شما را تغییر دهد. از آموزش متاورس تادانش رمز ارزها و چگونگی داشتن درآمد دلاری، در این جهان، لازم است. اما قسمت مهم دیگر این جهان تبلیغات است. در وضعیت کنونی تبلیغ دیگر فقط برای خوراکی و پوشاک و… نیست. هر صفحه‌ی اینستاگرام به‌تنهایی یک محل تبلیغ است. حتی اگر تبلیغ یک فرد عادی یا تبلیغ آشپزی یک مادر خانه‌دار باشد. تمام این تبلیغات از کمپانی اپل تا صفحه‌ی آموزش خیاطی خانگی، با عکس و فیلم انجام می‌شود. پس بازار نرم‌افزارهای ویرایش عکس و فیلم خیلی گرم است. از مهم‌ترین برنامه‌های تدوین عکس یا پوستر یا طراحی تصویر نرم‌افزار، فتوشاپ است. شما با آموزش فتوشاپ به فرزندتان آینده‌ی شغلی او را تضمین می‌کنید. تحقیقات آماری در کشور امریکا نشان از رشد شغل‌های گرافیکی در ده سال گذشته دارد.

میزان درآمد

 این برنامه‌ی یک برنامه‌ی مهارت‌محور است. در این مارکت افراد مختلف درآمدهای مختلفی دارند بسته به میزان مهارت می‌توان از آن درآمد داشت. در کشور خودمان، درآمد افراد ماهر از ۶ یا ۷ میلیون تومان در ماه است تا مبالغ نجومی ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون در ماه. این برنامه از تدوین عکس‌های عروسی کاربرد دارد تا تدوین بنرهای ابر کمپانی‌ها. پس این تفاوت قیمت منطقی است. چه چیز تعیین می‌کند فرزند شما کدام درآمد را داشته باشد؟

 داشتن مهارت بالا در این برنامه، ضامن میزان کسب درآمد از فتوشاپ است. تنها راه داشتن مهارت، آموزش از سن پایین است. انسان هر چیزی را که از کودکی و نوجوانی آموزش ببیند در آن ماهرتر می‌شود. فتوشاپ هم جزئی از این قاعده است.

آموزش فتوشاپ به کودک و نوجوان

ممکن است این سؤال ایجاد شود که چگونه؟

ممکن است فکر کنید که آموزش این برنامه مناسب کودک نیست. جالب است بدانید که امروزه تکنیک‌های زیادی برای این کار وجود دارد. در تمامی کشورهای پیشرفته مبانی آموزش حرفه‌ای از سن پایین است. سپس با تمرینات سرگرم‌کننده آموزش‌ها به ثبات می‌رسد و در نهایت فرزند شما آماده‌ی ورود به دوره‌ی پیشرفته‌ی فتوشاپ است.

بازار کار فتوشاپ

در جهان دیجیتال امکانات شغلی برای شخصی که مهارت فتوشاپی دارد بی‌نهایت است. مثلاً هر شخص در هر پوزیشن شغلی به کارت ویزیت احتیاج دارد. تهیه‌ی این کارت‌ها به‌وسیله‌ی فتوشاپ انجام می‌شود. شخصی که مهارت فتوشاپ دارد می‌تواند وارد جهان پوستر و بروشور شود. بازار طراحی پوستر و بروشور نیز برای فتوشاپ کاران پررونق است. از همه مهم‌تر تبلیغات است. یک فتوشاپ کار حرفه‌ای در هر بخش از تبلیغات بسیار مؤثر است. از طراحی لوگو تا طراحی بنر تبلیغاتی مجازی یا حقیقی، همه به فتوشاپ کار نیازمند است. کسی بامهارت فتوشاپ، می‌تواند جز تیم تولید انیمیشن باشد. امروزه یکی از ابزارهای کاراکترسازی فتوشاپ است.

فتوشاپ
فتوشاپ

شرایط کاری یک فتوشاپ کار

از دیگر مزایای این حرفه شرایط کاری آن است. حرفه‌ای‌های این برنامه امکان دورکاری دارند. یعنی می‌توانند از طریق کار با کمپانی‌های خارجی درآمد دلاری داشته باشند. دقت کنید که کار با اروپا و امریکا را بدون سفر و ویزا انجام می‌دهند. از سوی دیگر می‌توانند برای چند کمپانی هم‌زمان کار کنند. چون کار این افراد با کامپیوتر است و نیاز به حضور مداوم ندارد. پس در کشور خود هم می‌توانند برای چند شرکت هم‌زمان کار کنند. کسی که با این ابزار کار می‌کند می‌تواند برای هیچ کمپانی خاصی کار نکند. او می‌تواند با گرفتن پروژه‌ی “طراحی فتوشاپ” درآمد بالایی کسب کند. از سوی دیگر داشتن این مهارت یک امتیاز مهاجرتی است. شخصی که این ابزار را بشناسد و یک رزومه‌ی قابل‌قبول ارائه دهد، شانس مهاجرت دارد. او می‌تواند با پیداکردن کارفرما اقدام به گرفتن ویزای کار کند. او همچنین می‌تواند با تسلط به این ابزار شانس ویزای تحصیلی در رشته‌ی گرافیک را داشته باشد.

کارآموزی در نرم‌افزارها

آموختن این نرم‌افزار کاربردی، یک دریچه‌ی بزرگ به‌سوی کارآموزی است. کافی است فرزند شما در دوره‌ی فتوشاپ ویژه‌ی نوجوانان شرکت کند. پس از آن می‌تواند از یک آتلیه‌ی جشن و مراسم کوچک شروع کند. به شرکت‌ها تبلیغاتی برسد و پس از مدتی کارآموزی، وارد حرفه‌ای‌ها شود. اگر شروع این روند کودکی و نوجوانی باشد عالی است. فرزند شما در کودکی و نوجوانی کارآموزی می‌کند. در ابتدای جوانی که همه دنبال کار هستند او صاحب شغل است.شغلی با درآمد دلاری که فشار اقتصادی را دور بزند. شغلی جهانی با کمترین نیاز به زبان انگلیسی.

فتوشاپ
آموزش فتوشاپ

توصیه‌ی نهایی

شرایط امروز ما دانه‌ای است که والدین ما در کودکی و نوجوانی در ما کاشتند. حالا وظیفه‌ی کاشت این دانه بر دوش شماست. هر چه سریع‌تر اقدام کنید بهتر است. علم روز تنها راه نجات جوانی فرزند شماست. بخش بزرگی از این علم، برنامه‌های کامپیوتری است. یکی از مهم‌ترین‌های آن فتوشاپ است.

آینده‌ی فرزند شما منتظر شماست.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!